M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Baza danych BMW ///M
saillupus
Posty: 12
Rejestracja: pt gru 24, 2010 15:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: saillupus » czw sty 05, 2012 00:51

Witam
znalazłem coś takiego
http://otomoto.pl/bmw-m3-3-2-cabrio-110 ... 63346.html
autko w gruncie rzeczy niegroźnie uderzone, do zrobienia na porządnie za nieduże pieniądze
zderzak, lampa, maska, błotniki na nowe, pod maską raczej nie powinno być nic uszkodzone

ale nie wiem co jest z tyłem auta?!
Czemu go tak wywaliło?
Widziałem coś takiego u siebie w E38 jak mi wahaczyk od nivo się ułamał i wypompowało auto do góry, ale z tego co wiem m3 nie ma nivo :shock:

fotki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

galeria:http://imageshack.us/g/580/c217633461.jpg/
BMW Klub Szczecin

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: --==maly==---- » czw sty 05, 2012 01:05

Wahacze tak się wygięły i dlatego tak stoi nie wiadomo co z mostem.
To sobie policz czy to ma sens bo naprawa to około 15tyś a może wyjść i 20 lub więcej plus transport i opłaty myślę,że te 60tyś wyjdzie i kupa nerwów i latania a ten rocznik przedliftowy za 60-70 kupisz cały więc po co się męczyć i ryzykować kupując auto którego nie widzisz.

saillupus
Posty: 12
Rejestracja: pt gru 24, 2010 15:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: saillupus » czw sty 05, 2012 09:32

hmmm nie wiem gdzie widzisz tu 15tys?
maska, błotniki i zderzak można kupić w kolorzez, wzmocnienie żeby od razu wymienić 3,5-4,5tys,
lampa 500-600zł
tylny błotnik robota koło 1000zł
lusterko koło 500zł
i to licząc dużą górką
tylko nie wiem co z tym tyłem
samochód wygląda jakby pod ciężarówkę się zmieścił, ale nie wiem jak powstało uszkodzenie tyłu
wg mnie porządnie robiąc, w 40 można by się zmieścić
opłaty to pikuś, samochód jako uszkodzony to grosze, transport 1000-1500zł na pewno da się dogadać

nie mówię że kupie takie auto, ale ciekawi mnie jak mogły powstać takie uszkodzenia tyłu i co to może być...
BMW Klub Szczecin

Awatar użytkownika
yakuza
Posty: 245
Rejestracja: czw lip 29, 2010 08:38
Auto: M5f10,750f01,335f30,e46v8m62
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: yakuza » czw sty 05, 2012 09:57

mmysle ze uszkodzenia tylu powstaly jak auto sie obracalo i zlapalo jakis kraweznik lub cos w ty stylu
chcesz kupowac elementy w kolorze zeby nie lakierowac? myslisz ze jak srebrne to bedzie pasowac idealnie i elementy beda bez ryski, to jestes w bledzie nie ma tak dobrze
to co widac na pierwwszy rzut oka maska lampa blotniki przednie wzmocnienie wlot w blotnik to najprostrze chyba rzeczy do zrobnienia-kupienia
lewej lampy xenonowej do m3 bo jest inna ja w zwyklym coupe niekupisz za 500-600 bardziej 800-900zl
lusterko tak samo zaczynaja sie od 800-900
wszystkie kola maja krzywe wahacze, tylne wzdluzne zeliwne pasuja tylko od m3 kolega taki kupowal placi 1,2tys pozostale sa tansze
przednie wahacze tez tylko z m3 nowy okolo 1tys nowym uzywka 600
do tego nadkola pewnie filtr powterza i doloty polamane
prawie cala do malowania na przejscia na sile mozna by nie malowac tylnego lewego blotnika zderzaka tylnego i klapy od 3tys w gore
plus transort akcyza blacharz i geometria cos siejeszzce napewno wyjdzie dodatkowo, ciekawe jak chlodnice, ale do odwaznych swiat nalezy

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: Bombel » czw sty 05, 2012 10:41

saillupus pisze:hmmm nie wiem gdzie widzisz tu 15tys?
maska, błotniki i zderzak można kupić w kolorzez, wzmocnienie żeby od razu wymienić 3,5-4,5tys,
lampa 500-600zł
tylny błotnik robota koło 1000zł
lusterko koło 500zł
i to licząc dużą górką
tylko nie wiem co z tym tyłem
samochód wygląda jakby pod ciężarówkę się zmieścił, ale nie wiem jak powstało uszkodzenie tyłu
wg mnie porządnie robiąc, w 40 można by się zmieścić
opłaty to pikuś, samochód jako uszkodzony to grosze, transport 1000-1500zł na pewno da się dogadać

nie mówię że kupie takie auto, ale ciekawi mnie jak mogły powstać takie uszkodzenia tyłu i co to może być...
Widać, że nie masz pojęcia o czym piszesz. 15k na naprawę bym szykował i nie jestem przekonany, że się zmieścisz. Spójrz na tylny zawias. Opłaty ze Szwajcarii to mogą być grosze, ale przy dobrym "blacie", więc nielegalnie, legalnie to nawet, jak wycenisz sobie auto na 20k, opłat masz 10000zł. Transport ze Szwajcarii za 1000zł też zajebista cena.
Jak się zmieścisz z tym wozem w 40k to stawiam niebieskiego johnnie walkera ;)
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: --==maly==---- » czw sty 05, 2012 10:49

Dokładnie jak Yakuza pisze jak tak liczysz to życzę powodzenia. Srebrne 325ci próbowaliśmy z bratem składać w kolor i mimo,że auto niemalowane i elementy również w ori lakierze wszystko było różne i tak trzeba było malować bo są różne odcienie.
Po pierwsze maski do M3 na allegro są 3 i same szroty szpachlowane nic idealnego a ty jeszcze w kolor chcesz szukać. Maska szrot to 1500zł maska igła 2000zł błotniki igła 500zł/szt x 2 zderzak również ładny minimum 500zł. Lampa w tym M3 to bixenon a nie xenon bardzo trudno o takie bo były krótko produkowane w zwykłych coupe najlepiej szukać od m3 koszt około 1000zł. Wzmocnienie plus filtr,nadkole itd kolejny 1000zł.
Zawieszenie to co na pewno jest uszkodzone wahacze tył 1500-2000zł zależy używka oryginał. Wahacz przód 1400zł bo tu używki nie ma co wsadzać.
Lusterko za 500 to kupisz angola europa kosztuje 1000zł i ciężko kupić jedną sztukę.
Do malowania masz 6 elementów po minimum 400zł a wypadało by tak naprawdę pomalować całą dookoła ale to liczmy,że malowanie 3000zł. Blacharz z 1000zł za poustawianie przodu i klepanie błotnika tył.

Już masz 13 000zł a to są realne wyliczenia. A pamiętaj,że nie ma jeszcze takiego co by liczył naprawę auta i się nie przeliczył. Zwłaszcza,że mowa o M3 gdzie wszystkie wloty plastiki itd masz inne niż w zwykłej i głupia osłona czy wlot potrafi kosztować 300-400zł.
Nie liczyłem jeszcze prostowania felg, polerki ich bo podrapane, wlotu w błotnik, kompletnej geometrii i robocizny zawieszenia. A może się okazać,że piasty do wymiany przód tył bo łożysko będzie huczeć na 90% po takim uderzaniu 1000zł, most może być uszkodzony a to 2tyś. Pamiętaj,że to M3 a nie 316i i tu byle pierdoła potrafi kosztować dużo.

Dla mnie naprawa tego auta to 15-20tyś i bliżej 20 moim zdaniem.
Za 1000zł przy obecnych cenach paliwa ciężko jest znaleźć kogoś kto Ci auto z niemiec przywiezie a co dopiero ze Szwajcarii tu minimum 2000zł trzeba liczyć.
Opłaty ze Szwajcarii dochodzi jeszcze VAT choć tu się trochę kombinuje i nie ma tragedii ale te 5tyś trzeba będzie zapłacić, do tego akcyza też po kombinacjach 5-6tyś i reszta opłat jak recykling przegląd tłumaczenia rejestracja itd 1500zł + OC/AC
Łatwo się wszystko liczy ale to wcale tak ładnie nie wychodzi w rzeczywistości jak wyliczenia na karteczce.

saillupus
Posty: 12
Rejestracja: pt gru 24, 2010 15:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: saillupus » czw sty 05, 2012 11:01

co do transportu to na pewno można się dogadać, za 1500zł pewnie przywiezie w tej cenie auta
opłaty to chyba 18% a nie 50 jak podałeś więc nie wiem skąd taka cena ;)
zawieszenie w M jest stosunkowo tanie, ceny wahaczy niewiele większe niż w mojej 7 a jest ich 1/4
na nowe auto liczę że będę miał koło 50tys, ciężko będzie mi znaleźć dobrą coupe a o cabrio mogę zapomnieć
tu jest szansa że w moim budrzecie, jeszcze kupie sobie hardtop lub przy dobrych lotach navigacje lub chociaż dynavina

pytam się w celach czysto informacyjnych bo puki nie mam sprzedanej swojej to tylko mogę sobie patrzeć

dwa pytania:
lusterka z m-paka i z M są stakie same?
czy faktycznie różnią się lampy między cywilem a M?

jak części będzie trzeba malować to mam znajomego bardzo dobrego lakiernika więc pomaluje mi po materiałach, a może uda się dostać w kolorze, czarne znalazłem komplet za 3tys

po tej stronie jest filtr więc raczej tylko on będzie uszkodzony, ale filtr i tak bym wymienił na sportowy
chłodnice na pewno cało, zaweicha przód na 80% będzie ok
miałem podobne zdarzenie, cały prawy błotnik mi poszedł, a zawieszenie, chłodnice i silnik były calusieńkie, a samochó wyglądał znacznie gorzej od tego...

byle by silnik i skrzynia były ok i samochód nie był krzywy
BMW Klub Szczecin

saillupus
Posty: 12
Rejestracja: pt gru 24, 2010 15:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: saillupus » czw sty 05, 2012 11:04

Mały dla tego się Was pytam co by tu, bo Wy jesteście szpecami od M, a nie próbuje tylko sam liczyć ;)
BMW Klub Szczecin

Awatar użytkownika
Bombel
Posty: 2370
Rejestracja: wt paź 10, 2006 00:58
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: Bombel » czw sty 05, 2012 11:05

saillupus pisze:co do transportu to na pewno można się dogadać, za 1500zł pewnie przywiezie w tej cenie auta
opłaty to chyba 18% a nie 50 jak podałeś więc nie wiem skąd taka cena ;)
zawieszenie w M jest stosunkowo tanie, ceny wahaczy niewiele większe niż w mojej 7 a jest ich 1/4
na nowe auto liczę że będę miał koło 50tys, ciężko będzie mi znaleźć dobrą coupe a o cabrio mogę zapomnieć
tu jest szansa że w moim budrzecie, jeszcze kupie sobie hardtop lub przy dobrych lotach navigacje lub chociaż dynavina

pytam się w celach czysto informacyjnych bo puki nie mam sprzedanej swojej to tylko mogę sobie patrzeć

dwa pytania:
lusterka z m-paka i z M są stakie same?
czy faktycznie różnią się lampy między cywilem a M?

jak części będzie trzeba malować to mam znajomego bardzo dobrego lakiernika więc pomaluje mi po materiałach, a może uda się dostać w kolorze, czarne znalazłem komplet za 3tys

po tej stronie jest filtr więc raczej tylko on będzie uszkodzony, ale filtr i tak bym wymienił na sportowy
chłodnice na pewno cało, zaweicha przód na 80% będzie ok
miałem podobne zdarzenie, cały prawy błotnik mi poszedł, a zawieszenie, chłodnice i silnik były calusieńkie, a samochó wyglądał znacznie gorzej od tego...

byle by silnik i skrzynia były ok i samochód nie był krzywy
Ignorancją trąci z Twoich postów, więc chyba szkoda przekonywać, kup, a się przekonasz. 50 to za mało.
Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.

saillupus
Posty: 12
Rejestracja: pt gru 24, 2010 15:19
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: saillupus » czw sty 05, 2012 11:27

Bombel, jest to luźna dyskusja
po co mają dyskutować osoby które mają takie same zdanie
dzięki Wam dowiedziałem się o wszystkich opcjach, co mogło polecieć i mniej więcej o cenach
a że uda mi się może to taniej zrobić, a dobrze to chyba lepiej? nie trzeba od razu samochodu w ASO naprawiać ;)
BMW Klub Szczecin

Awatar użytkownika
bartus
Posty: 345
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 12:29
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: bartus » czw sty 05, 2012 13:29

Wygląda na to, że przednie koła huknęły w podłogę (lewe na pewno) więc i ona do roboty dojdzie - przy uderzeniu kołami to nie tylko wahacze, ale i zwrotnica i amortyzator pewnie będą do kosza.
Znając życie pod maską też coś dojdzie (jakieś osłony, kanały, prowadnice) i kolorowo nie będzie.

Biorąc pod uwagę ceny części to cena robocizny i tak wyjdzie nieduża :)

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 e46 2002 cabrio srebrna szwajcaria

Post autor: --==maly==---- » pt sty 06, 2012 00:32

Dokładnie jak kolega wyżej napisał czy Ty nie widzisz,że koło uderzyło w próg i nadkole?
Na pewno krzywy wahacza a na 90% prawdopodobnie też zwrotnica i amortyzator brat miał takie uderzenie kołem w 325ci i w/w części były do wymiany. Dodatkowo kielich do naciągnięcia był bo E46 ma bardzo słabe niestety i małe uderzenie wystarczy,żeby się ruszył. Nie wiadomo jak drążki i maglownica.
Nie ma lusterek m pakiet każde E46 ma takie same tylko M3 ma inne.
Co do lamp czytaj ze zrozumieniem. To m3 ma bixenon bo takie były od 09.2001 w każdej E46 coupe z xenonem a auto z 2002r. Problem w tym,że w 2003r zwykłe coupe miało lifting i zmianę lamp więc zostaje szukanie ze zwykłych coupe między 2002-2003r lub m3 gdzie przód nie miał liftingu i do 2006r były takie lampy.
Co do tego co jest za lampą lub pod nią to między innymi masz tam spryskiwacze reflektorów i wężyki do nich i plastiki dodatkowo za lampą jest przetwornica która jak uszkodzona też musi być od bixenonu.

Opłaty 18% ??? Weź najpierw poczytaj jakie masz opłaty ze Szwajcarii a potem dyskutuj.
Pierwsze co to sprowadzając auto na teren unii europejskiej płacisz Vat od wartości na fakturze u Niemców 16% lub w PL 23% potem akcyza 18.6% dalej tłumaczenia 200zł przegląd 170zł recykling 500zł tablice itd 200zł no i OC i/lub AC na pewno coś jeszcze pominąłem. Tłumaczą Ci ludzie siedzący w temacie ale Ty nie chcesz słuchać wiesz swoje. Kup jak się zmieścisz w 50k z zarejestrowaniem tankuje Ci auto przez miesiąc do pełna :wink: 50tyś to będzie super jak wyjdzie naprawiona choć to nic pewnego do tego dojdą opłaty.
Bombel handluje od lat częściami z uszkodzonych M3 więc uwierz,że wie co i jak co ile kosztuje lepiej niż Ty.

ODPOWIEDZ